Referencer fra vores rejsevenner

Hvad siger DSR-Travels kunder/rejsevenner!

Lissabon

Kære Klaus

Den korte udgave er at alt fungerede som det burde - selv vejret var frit for negative overraskelser.
Jeres del var helt uden gnidninger + fint forløb med check-in.
Hotellets placering er fin (set fra en storby-vinkel) 200 meter fra lufthavnsbussen og kort afstand til det centrale Lissabon. Selve bygningen er lidt snurrig - for at komme til vort værelse skulle vi skifte mellem to elevatorer, så det lykkedes os et par gange at fare vild og gå i cirkler inde i bygningen. Morgenmaden er ganske god - yoghurten lidt trist naturel med smagsessens, kaffen var super, øvrige udvalg er ganske fint. Vi fik en lille overraskelse: Vi havde en fødselsdag under opholdet, og ved den lejlighed kom hotellet med en kold flaske "spumante" + lidt kager.

Mange hilsner
Grete og Svend-Erik Hesselsøe

Berlin

Hjertelig tak for din indsats for os ved planlægning af vores tur til Berlin fra tirsdag d. 17 til 21 september… Vi har igen været meget tilfredse med opholdet på hotellet, hvad angår både service, morgenmadens kvalitet og især stemningen og værelsets fremtoning og indretning.

Venlig hilsen Gerda Serup Rasmussen

Hamburg Gruppe

Kære Klaus Urbschat,
Nu er vi så hjemme efter vores kunstrejse til Hamburg.
Det var en vellykket rejse uden uheld af nogen art.
Vi må først og fremmest rose Carsten, vores chauffør.
Han var en dygtig og behagelig chauffør. Dertil var han hyggelig at omgås. Vi var alle glade for ham.
Hotellet kan jeg kun anbefale. Beliggenheden er fin, værelserne er virkelig gode, rene og ordentlige, og personalet var meget venligt og imødekommende. Morgenbuffeten overdådig.
Tilfredshed over hele linjen.
Tilbage er bare at sige tak for det gode samarbejde.

Mange venlige hilsener
Karin Sandvad
LK

Amsterdam

Kære Klaus
Vi havde en alletiders tur til Amsterdam.
Som tidligere har vi fået super-service fra dig. Hotellet i Amsterdam var rigtig godt. Det var ingen støj på værelset, hverken fra trafik eller naboer. Og indretningen af værelset var perfekt. Vi fik en overdådig morgenmads-buffet, som rakte langt op ad dagen. Desuden var der en cafe/restaurant, der serverede mad og drikkevarer(til rimelige priser)helt frem til kl. 23.00.Hotellets service var helt i orden og vi købte ugekort til lokaltrafikken.
Togrejsen gled bare perfekt med helt uproblematisk togskifte (vi satte også pris på siddepladser ved vinduer.

Vi vil helt sikkert vende tilbage med en ny tur på et tidspunkt.

Med venlig hilsen fra Trine og Bent

Kære Klaus Urbschat,
Vi er godt tilfredse med det hotel du havde booket til os. Faktisk et 5 stjerne hotel, der kun har 4 stjerner.
Jeg må sige at beliggenheden var fin, placeret meget centralt, hvor vi kunne bruge S- Bahn eller busser for at komme rundt. En anden gang vil vi ikke tøve med at bruge DSR-rejser.
Det er -- som altid -- en god oplevelse!
Tak!

Venlig hilsen,Erik H. Øst Hamburg

Hamburg

Kære Klaus Urbschat
Vi har haft en meget dejlig tur til Hamburg
Hvor var det dejligt at rejse med tog. Vi havde knap sat os til rette, før togpersonalet kom og bød os på rundstykker med ost og marmelade. Togskift gik også fint. På hjemturen, hvor der var et ekstra skift i Flensburg, gik alt også efter planen.
Selvom der ikke var pladsreservation på den første strækning, var der masser af pladser.
Vi var meget, meget glade for hotellet i Rotherbaum.
Vi boede i nr. 67 i nabo-nabohuset på 2. sal. Stort værelse med balkon ud mod Johns allé og lindetræerne. Alt ny istandsat, inklusiv badeværelset. Dejlig morgenbuffet med sødt og hjælpsomt personale. Vi købte på hotellet et Hamborg Card – 4 dage – og kunne således køre ”gratis” med S og U-Bahn.
Vi gik ned til Damm tor og tog derfra videre ind mod byen og en enkelt dag til Altona, hvor vi gerne ville se ”den danske forbindelse”, gaden Palmaille anlagt så man kunne spille palla a maglio, der var en slags kugle spil, og de skønne villaer langs den tegnet af den danske arkitekt CF Hansen fra 1789-1825.Jo, og så vil jeg også lige nævne, at der var masser af gode restauranter i Rotherbaum kvarteret.
Vi var to gange på restaurant Brodersen og fik hhv. wienerschnitzel med hvide asparges og Neue Matjesfilets (uhm). Det var dejligt at komme hjem fra byen, hvile lidt, og så finde et spisested i nærheden JVi var meget betaget af Speicherstadt og brugte megen tid på at gå rundt i området. Vi var på sejltur med en Barkasse og fik et godt indtryk af havneområdet.
Elbphilharmonie tager sig spektakulær ud fra vand siden. Det var varme dage, og så var det jo altid dejligt med et glas godt tysk fadøl.
Den første aften gik vi ned til Aussen Alster og bestilte 2 glas fadøl, troede vi. Det viste sig at være Alsterwasser, en slags shandy 
Så nu siger vi til hinanden, at Alsterwasser er bedre til at sejle på end til at drikke Vi nåede at se to museer: Maritimes Museum og Museum für hamburgische Geschichte, det sidstnævnte var meget interessant og gav en masse information om byens historie, f.eks. om de store udvandringer, hvor man, mens man ventede på skib, boede i pensionater i f.eks. Peterstrasse (”genopførte” gamle huse fra andre steder i byen).

Alt i alt er Hamburg en rejse værd. Vi havde nogle fantastiske dage dernede. Tusind tak for en veltilrettelagt tur.

Med venlig hilsen
Bente Nymann

PS:

Jeg læser, at DSB fra 15. december 2019 planlægger 3 daglige afgange mellem CPH og Hamburg. Dejligt!

Regensburg
Kære Klaus
Vi havde en virkelig god tur. Både frem tilbage gik alt glat, der var ingen forsinkelser. Hotellet var også helt fint. Regensburg er en meget dejlig by, som er spændende at opleve. Dog kunne vejret havde være bedre, det var koldt, med det regnede dog ikke så meget. (Men det er trods alt ikke din skyld). Alt i alt en dejlig tur. På alles vegne hilsen Lene

München
Hej Klaus. Jeg håber du har det fint. Hotellet var ganske fint til prisen og morgenmaden var vi begge enig i, at der var meget at vælge imellem. Beliggenhed i Amalienstraße er jo super, WI-FI var hurtig stabilt og med en dreng på 19 er det vigtigste. Fly turen perfekt og vi kom lige hjem inden de nedlagde arbejdet. Eneste minus: Vi fik desværre aldrig billetter til kampen, men var til gengæld ude og ungdomsholdet i Regionalligaen med knap 800 tilskuer. Tak for god planlægningen og ha det godt.
Venlig hilsen John.

Wien
Kære Klaus Urbschat
Vi er nu kommet fra vores tur til Wien, som var en dejlig oplevelse. Tak for god service hele vejen, fra start til slut.

De bedste hilsner Gert Winther

Lissabon
Vi havde en dejlig tur, og Lissabon var bestemt n positiv oplevelse. Værelset meget centralt beliggende, god betjening, guiden den første dag var rigtig god, gav en god information og gode råd, så alt i alt var vi absolut tilfredse.

Venlig hilsen Ulla Retlev

Nytårsrejse til Berlin

Kære Klaus vores Berlinertur ved nytår.

Turen derned med bussen var perfekt og en god og venlig chauffør, der kørte behageligt.

Hotellet var glimrende og navnlig placeringen på 10. etage var perfekt. Vi nød fyrværkeriet fra værelset, og lod forkølelsen få ro.

Middagen var utrolig lækker og servicen ligeså. Morgenmaden var der intet at klage på, der manglede ikke noget. Selv havremælk behøvede jeg end ikke spørge efter.

Så alt i alt levede det helt op til vores forventninger. Det kedelige gråvejr, kunne du jo ikke gøre for  😉

Nytårsdag trillede vi stille og roligt hen til Lutzowpladsen og tog bussen ud til den kunstnerbolig, som Karsten har hele januar i Prenzlauerberg.

Så godt nytår til dig og din hustru.

Mange hilsner fra Anne-Marie

Nytårsrejse til Rom

Kære Klaus Urbschat, Vi har haft en fantastisk tur med sol hver dag. Koldt om morgenen med 5 grader kl. 9 stigende til 11-12 grader ved 15.00 tiden. Men vi var forberedte. Jeres service før rejsen var som altid meget god. Hotellet var i top: Beliggenhed kunne ikke være bedre. Service helt i top på alle måder. Fantastisk restaurant (31/12) med udsigt over byen. Flot morgenmad buffet. Enestående venlig service. Uhøjtidelig! Et hotel vi vil bo på næste gang. Flyrejsen var fin. Jeg har Guld kort så længe jeg lever. Det er fint selv om man sidder på Economy. Lounge i Kbh. og Rom. Den i Rom er den bedste, vi nogen sinde har oplevet (Star Alliance) Også godt nytår til dig.

Med venlig hilsen Steen Svendsen

Berlin

Hej Klaus Urbschat Vi har haft en dejlig tur, rejsen gik hurtigt og nemt, det eneste der var at bemærke var at bussen var forsinket på udrejsen Vi har været tilfredse med hotellet, chaufføren på bussen var også søde og service orienteret, men igen. Vi vil gerne anbefale dig til venner og bekendte, og ser frem til at tage en tur til næste år. 😄

M.v.h. Preben og Marianne

Flensborg

Hej Klaus

Det var dejligt, at du kunne finde et hotel til os med så kort varsel.

Og hvilket dejligt hotel. Tæt ved byen, der var bus ved døren til dem der ikke som os kan have cykler med, fint og stort værelse, gratis parkering, flinke personaler med god service, fantastisk fin morgenmad. Eneste minus er belysningen på værelset, det var vanskeligt at læse Flensborg avis, når nu det var den mørke tid.

Hotellet kan anbefales. Vi kommer gerne igen.

Hilsen kirsten og Jesper Paulsen.

Hamburg

Kære Klaus Urbschat,

Ja tak. Vi har været yderst tilfredse med hele turen. Vi var endda sent ude.

Vi var heldige og fik vort sædvanlige værelse nr. 518 alligevel. Desværre lykkedes vi

Ikke med koncerterne. Det var vor egen skyld. Men vi har haft en dejlig oplevelse.

Vi vil helt sikkert vende tilbage.

Med venlig hilsen

Inge-Lise og Ulrik Stockflet Jørgensen

Budapest

Kære Klaus Urbschat

Det bliver et meget kort referat p. gr. Af travlhed.

Men du skal vide, at det var en ualmindelig dejlig tur, som vi alle nød i fulde drag.

Hotellet lå fantastisk godt og alt fungerede fint.

Værelserne var OK, men ret små. Badeværelset var fint, og servisen upåklagelig.

Men det, at vi boede så centralt opvejede det hele.

Så alt i alt var det en fin tur, du havde lavet til os, og vi siger mange tak.